Läkarbesök gånger flera

Eftersom Emil hade två olika läkarbesök idag så passade jag på att försöka minska på mitt överfulla flexkonto på jobbet och tog en flexledig dag.
Gry tyckte att det var lite märkligt att hon skulle gå själv till dagis, men fann sig snabbt i det och åkte med Nicke. Men när jag försökte locka till mig Emil vid frukost bordet så var det Gry som kom som ett skott och ville ha något att äta, medans Emil hellst ville vara utan. Så Gry åt frukost hemma innan hon gick till dagis och åt frukost!!!
Emil däremot ville inte ha någonting som jag erbjöd tills jag frågade om han ville ha några av gårdagens skansen prins-korvar. Och då sken han upp men han ville ta loss dom själv. Och tryckte säkert i sig 5 st innan han var nöjd, ja ibland kan det väl få bli knasfrukost.

8.45 var det dags för första läkarbesöket, och det var ett återbesök hos våran husläkare som skulle titta i Emils öron och se att de såg bra ut. Och jag hade räknat iskallt med att bli sittande där ett tag, men i bland blir man förvånad. För vi var ute därifrån innan våran läkartid egentligen ens hade börjat, och öronen var så perfekta som de kan bli.

Ja då var det bara att gå till bussen och åka till Emils sjukhus som är Astrid Lindgrens barnsjukhus på Karolinska sjukhuset. Och givetvis var vi galet tidiga då det gått så fort på morgonen, inte förrän 11.00 hade vi tid på brännskade mottagningen, så vi strosade runt och gick på äventyr i alla spännande korridorer. Vid 10.20 var vi åter i huvudentrén för att möta upp Maarit, hon skulle äta lunch med oss efter vi varit hos läkaren.
Och på brännskade mottagningen gick det galant, och de var så nöjda med hur Emils hand såg ut. Så nu är vi helt frikända därifrån, och risken för en felställning i fingrerna är näst intill obefintlig för om något sånt skulle uppstå så skulle det redan ha hänt menade han på. Så nu blir vi inte kallade dit mera men vid minsta oro så var jag ju givetvis välkommen att höra av mig.
Ja jag kan tro att doktorn var nöjd, för som de siade om Emils hand när olyckan skett och handen var nyopererad så trodde de att han skulle bli tvungen att komma regelbundet tills han vuxit klart. Men så är alltså icke fallet nu.
Och som vanligt blev han bjuden på en piggelin av syster Sanna som tack för ett gott samarbete.

Efteråt så gick vi och åt lunch i restaurangen vid barnakuten, jag tror att de har K.S bästa mat för det är alltid knökafullt där. Men eftersom vi var ganska tidiga så var det inga problem för våran skull. Efter maten så sa Emil att han faktiskt ville ha en glass till efterätt!!! Jag försökte påtala att han faktiskt just ätit en glass, men det argumentet bet inte på honom. Och eftersom han faktiskt varit på TVÅ läkar besök idag så var det ju inte mer än rätt att han faktiskt fick TVÅ glassar, så en Calippo cola slank ner och han t.o.m pressade ur de sista dropparna.

Sen var det dags att säga hejdå till Maarit och ta bussen hem, Emil blev ju lessen som vanligt men accepterade läget då han visste att de skulle ses igen på lördag.
Det var en trött kille som satte sig på bussen och vi han inte långt innan han kurade ihop sig intill mig och somnade, så jag fick bära honom från bussen och hem, tur det inte är långt att gå.
Vi softade en stund hemma och Emil fick vakna i lugn och ro innan det var dags att bege sig till affären och sen hämta Gry.


Kommentarer
Postat av: Katja

Vad härligt att allt gick så bra. Läkarbesök med barn är alltid lie småläskigt tycker jag, även rutinbesök.

Mjäkig och hönsig har man blivit.

2008-09-29 @ 20:23:15
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0