Mer förvirrad

Just nu känns det som om att jag aldrig kommer att få koll på mitt nya jobb!!!!!!
Nästan hela förmiddagen gick åt till att sitta i samtal med min chef om saker som jag bör känna till, så jag har just inte hunnit sitta och pilla med det jag ska hålla på med. I morgon ska jag på kurs och lära mig vårat lönesystem som tydligen är ganska komplicerat. Ja allt känns ju kristallklart!!!!!! Min chef sa till mig att jag ska räkna med åtminstånne ett halvår till ett år innan jag är varm i kläderna. Jo man kan ju undra vad man gett sig in på, men det är väl jag i ett nötskal. Kul är det i alla fall och jag gillar ju utmaningar.

Det var trötta barn som jag fann på dagis, i alla fall Emil. Han har nu bestämt sig för att det är dags att sluta sova om dagarna, så det blir ju lite trött och gnälligt om eftermiddagen och kvällen. Hade tänkt gå och handla på vägen hem men kom på andra tankar när jag såg barnens status. Var inte sugen på ett psykbryt i affären, så vi gick direkt hem.
Insåg att de båda högst troligt hade somnat i soffan om jag satt på tvn, så tillsammans med barnen så bestämde vi på vägen hem att tvn skulle vara avstängd tills vi ätit middag. I stället fick de hjälpa mig att laga middag så gott det kunde.
Emil rörde i skinksåsen för allt vad han var värd och Gry hängde med och kollade att allt blev rätt. Det är ju inte utan att det känns lite nervöst när båda barnen klättrar upp på en stol intill den varma spisen, men de är duktiga och sköter sig utmärkt.
Maten var klar lagom tills mannen i huset kom hem.

Och när vi var mätta och belåtna och barnen bänkade i soffan så tog jag mig en tur i lugn och ro till affären, medans Nicke satte upp lite lampor.

Kommentarer
Postat av: Katja

Det kommer bli bättre, jag lovar :-)



Trivs ni i nya lägenheten då, nu när det hunnit gå ett tag?

2008-09-02 @ 21:12:50
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Klenis

Jag är lika förvirrad på jobbet jag, när man har varit hemma ett år funkar inte hjärnan som den ska har jag märkt. :) Du kommer nog snart in i det och sen känns det som du aldrig gjort nåt annat ;)

2008-09-03 @ 10:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0