Skeppsholmen

Maarit dök upp här som en fullständig överraskning för barnen i går kväll strax före sju. Jubel och glädjeyra utbröt, och Emil som jag haft fullt sjå med att hålla vaken glömde fullständigt bort att han var trött.
Natten blev ju sådär halvdan, båda barnen somnade tidigt och både jag och Maarit kom i säng i tid, men sen vaknade de en efter en. Gry vaknade innan jag ens somnat och jag tänkte att det nog skulle bli lättast att ta över henne i min säng. När vi väl somnat om så vaknade Emil och vrålade efter Maarit, så hon fick knöla ihop sig där med honom. För han accepterade inte att hon försökte smyga därifrån, och vid 4-tiden väckter han henne och sa att nu skulle vi på utflykt!!!!!! Hahah ja lite sömn fick vi i alla fall och vid 10-tiden så kom vi iväg på våran utflykt.

Matsäck med lunch och fika hade vi packat ner och solen sken från en klarblå himmel, visserligen väldigt kallt (+7) men vi tänkte att solen skulle värma och tog inte på oss de varmaste kläder. Bussen in till Danderyd och sen tunnelbanan in till stan. Och när vi kommer ut på Drottninggatan så är solen spårlöst borta och det finns ingen som hellst värme i luften. Jaja tänkte vi, vi får hålla oss i rörelse så vi blir varma. Barnen var ganska avslagna och trötta efter att inte ha sovit så mycket, så de ville mest sitta i vagnarna så det blev en rask promenad ut på Skeppsholmen. När vi promenerat runt lite på läsidan av ön så tog vi djurgårdsfäjan ut på Djurgården. Där blåste det snålt och kylan kröp in mer och mer, men lite branta uppförsbackar gjorde att vi återigen fick upp värmen. Vi hittade ett trevligt ställe att äta våran lunch på, men det var ju inte så att man ville sitta kvar där i evigheter, för nu frös jag som en hund. Vi tänkte gå och fika på Rosendahl och värma oss med en stor kopp kaffe, men det tänkte visst resten av Stockholms befolkning idag. Så det blev bara en paus på toaletten där. Och så gick vi vidare till Flickorna Hellin och Voltair i Skånka gruvan, men det gick inte att ta in vagnar där och då båda barnen kroknat så fick vi sitta ute och fika. Men det var lä, sköna soffor och fleece plädar att värma sig med, så det var inte så att man satt där och frös.
Sen promenerade vi från Djurgården till Centralen och åkte hem igen, och innan vi var hemma så var klockan 16.30.
Det fick bli tacos till middag och alla åt med god aptit, sen tog Maarit barnen och sjönk ner i soffan medans jag fick röja upp lite här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0