Trisslotter och trottsiga barn

I morse så hade vi ett prakt exempel på hur det kan se ut hos en småbarnsfamilj med två trottsiga barn.
Båda två är mitt uppe i någon jätte jobbig utvecklingsfas och samtidigt så låg de stela som pinnar raklånga på golvet och bankade och slog och vrålade ut sin ilska och frustration för allt vad de var värda. OBSERVERA! DE GJORDE DET SAMTIDIGT I KÖR!!!!!! Ja det var sådär så att man bara skakade på huvudet och undrade i vilken ände man skulle börja.
Mitt i utbrottet kommer Nicke med en trisslott i handen och håller upp framför mitt ansikte och frågar vilket bröllop jag vill ha.Till saken hör att det är morgon, jag är stressad och sen till jobbet, puttrar lite innombords när jag ser denna trisslott han har i handen med tre stycken klöver med 75 i!!!!!!!!!! Jag vrålar rakt ut och börjar dansa runt i badrummet och fullkomligt skriker av glädje att vi har vunnit. Tills jag ser Nicke i ögonvrån småskrattandes och inser att han driver med mig, och när jag tittar på honom och lotten så ser ju även jag att det är två lotter som han monterat ihop. Glädje yran går snabbt över och min första reaktion är att jag vill falla ihop på badrumsgolvet i gråt, nästa är att jag vill dela ut en handflata i ansiktet på Nicke, men det hela slutar med att jag bryter ihop i skratt och talar om att så får man INTE göra. På dessa få millisekunder så han ju jag redan boka om allt, köpa en klänning och var ju redan på bröllopsresa. Hahahah, ja så skojar vi till det här hemma på mornarna, det blir inte roligare än vad man gör det till.

Kommentarer
Postat av: Katja

Jadu, här hade det blivit handflatan direkt tror jag, jösses så hemskt hehe.

2008-09-03 @ 23:44:12
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0