Trött kille.

Emil har slutat sova om dagarna nu, och det innebär att han är ganska trött om kvällarna. När vi kommer hem från dagis så är det inte ens att tänka på att slå på tvn, för då somnar han bums. Nä det gäller att aktivera honom medans man lagar mat och har han lyckats hålla sig vaken så långt så brukar det gå bra över maten med och han äter med god aptit. Men sen när det är dags för att sjunka ner i soffan och se på bolibompa med en mätt mage så tar det ca 2 sekunder innan han sover. Då gäller det att man kommit ihåg att kissa honom för annars blir det översvämmning under natten. Och när han väl somnat där i soffan så kan man bolla runt med honom nästan hur som hellst utan att han vaknar, han har nämnligen hamnat i någon slags medvetslös dvala.

Och i helgen är det bara jag och barnen hemma, Nicke ska iväg och spela lite golf och sticker tidigt på fredag morgon och kommer inte hem förrän på söndag. Våran höst verkar bli ganska fullbokad av det ena och det andra, är inte Nicke bortrest så är jag det. Och det är ett väldans pyssel att se till att vi inte råkar vara borta samtidigt, för någon måste ju lämna och hämta barnen på dagis. Men vi ska nog kunna få ihop alla möten och resor på något vis....hoppas jag.

Och mitt nya jobb börjar klarna lite mera för varje dag, men det är galet mycket att sätta sig in i. Hon som hade tjänsten före mig fick 9 veckors introduktion, jag får TVÅ!!!!!!!!!!! Ja behöver jag säga att skallen känns lite rörig?

Kommentarer
Postat av: Katja

Vilka supergulliga barn du har!



Låter hektiskt men roligt. Det jag har att se fram emot är att fetare och fetare för att till slut bli sjukskriven och ligga på soffan och bli ännu fetare. Innan det är dags att klämma ut vattenmelon! Ja, det sista är väl det roligaste. Suck hehe

2008-09-10 @ 21:52:35
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Katja

Glömde ju skriva att jag varken är avis eller bitter ;-)

2008-09-10 @ 21:53:45
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0