Tröttmössa

Idag när jag hämtade barnen på dagis så var jag helt övertygad om att Emil var sjuk. För i stället för det pigga lilla bustrollet som brukar rejsa runt i turbo så möttes jag av en ynklig lite glåmig pojke som låg ihop kurad i dagis vagnen in virad i en härlig fleece filt. Och bara vid förfrågan om han orkade kliva ur vagnen och gå hem så började underläppen att darra på honom, och eftersom jag inte hade våran vagn med mig så var det inget annat att göra än att låna med sig dagisvagnen. Och där låg han och såg ynklig ut ända tills vi var hemma och jag var helt säker på att jag skulle få lyfta upp en febervarm kille. Men så var alltså inte fallet, inte ett dugg sjuk, bara lite trött. Ja fast det är ju inte så konstigt för jag har inte en aning om hur längen han varit vaken i morse när jag klev upp. Själv vaknade jag vid 5.30 av att det var något som lät i vardagsrummet, och när jag tittade ut från vårat sovrum så såg jag Emil ligga i soffan under ett täcke. Och där kan ju han ha legat halva natten och glott.

Och idag har jag fått in lite extra pengar då jag sålt iväg lite babyprylar som dök upp under flytten, och det sista som jag hade kvar av mina dykgrejjer. Undra vad jag ska hitta på för skoj med de pengarna.

SÖTNOSAR





  
 

Kommentarer
Postat av: Katja

Ah vad söta de är. Men är det så smart o ge dom saker som låter?

2008-09-18 @ 21:57:01
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Storasyster

Nina tycker att det är jättebra att ge saker som låter till barn, tro mig!!

2008-09-19 @ 09:05:06
Postat av: Nina

Nja....nu tror jag att min storasyster har liiiite fel. Men man skulle ju kunna kalls det pay-back-time. Därför har mina barn så väldigt många leksaker som låter. Som man bäddar får man ligga, och den som bäddar får man ligga med!!!!!!

2008-09-20 @ 19:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0