Va dumt!

Nicke sa dumt nog härom veckan:
-Har du tänkt på att barnen sover hela nätterna nu för tiden!
Alla varnings lampor började blinka förtvivlat och alla sirener skrek öronbedövat!!!!!! För jo visst hade det varit så fram tills han sa så, men efter det så har de naturligtvis inte sovit en hel natt, alltid någon som vaknat och velat något!!!!!!!
I natt fick jag sova en timme i min säng i alla fall, ja det är ju alltid något. När jag somnat gott så bröt Emils röst tystnaden i mörkret med ett gällt:
-MAAAAAAMMMAAAAAAA
Och när jag kom in till honom vände han sig nöjt om och somnade om, så det var bara att krypa ner tätt intill och somna själv. Och där sov vi visserligen gott resten av natten. Ja det går ju ingen större nöd på en när man sover brevid honom, han har en stor säng och man har gott om plats. Fast nästa gång tar jag med mig mitt eget täcke, för som vi har kämpat om det i natt. Riktiga täcktjuvar båda två!
Och i morse när han slog upp ögonen vid 7-tiden var det första han sa:
-Varför måste Maarit åka hem, jag blir så lessen då.
Vi låg och småpratade lite om Maarit och varför hon måste åka hem och jag lovade att hon snart skulle komma tillbaka, och snabbt som attan frågade han om hon ska bo här då!!!!!!!! Ja du Maarit du skulle nog tackat ja till lägenheten här under oss............
Vi hade inte hunnit vara vakna länge innan Gry kom intassande till oss och kröp ner hon med en stund innan det var dags att gå upp och låta dagen börja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0