Boetskenes

Jag  har köpt mig en sydsamisk ordbok och kan nu säga fjärt på sydsamiska, boetskenes!!!!!!! Men jösses, när ska jag växa ur kiss och bajs åldern? Behöver jag säga att mina barn tycker att det är galet kul, och Nicke han ler han med.
I övrigt så är ju språket inte bus enkelt.

Emil har ett stort interesse av alla hans olika nationaliteter och börjar att få ett hum om hur det ligger till. Den svenska flaggan kommer från att han är född i Sverige och är svensk medborgare, samiska flaggan kommer från farmor, grekiska flaggan kommer från farfar och den finska flaggan kommer från mormor och morfar. Ja han är alltså fyra olika flaggor som han själv utryckte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0