Stora kalas helgen

Helgen som gick var verkligen stora kalas helgen, och nu menar jag i stora mått. Det har kalasats från början till slut. Och alla invanda matvanor är heeeelt i kull kastade.

Ja i fredags så fyllde ju jag år och det gick ju ganska stillsamt till och jag mjuk startade helgens frossande med en glass, och inte vilken glass som hellst utan en Magnum temptation chocolate. Världsklass, en glass i min smak. Det var chocklad med chocklad och toppat med ännu mera choklad.

Lördagen kommer och det börjar dra i hop sig till Pirat fest. Isak fyllde tre år och det firades bland kamrater och pirater med med dunder och brak. Med lapp för ögat och döskalle snusnäsdukar på huvudet kom vi dit. Ja Emil ville inte klä ut sig till pirat utan tog på sig sin coola draktröja i stället. Väl på kalaset så blev vi ju bjudna på än det ena och än det andra och jag förlorade fotfästet totalt och tryckte i mig allt jag kom åt, åhhhh så gott det var. Sen skulle vi ut på skatt jakt och uppe i skogen skulle vi sen grilla. Fast hur det än försöktes och försöktes så blev det ingen fart på grillen. Trotts att det tillslut hade hällts över två (!) flaskor tändvätska så brann inte kolen, nä den blev inte ens varm. Ett hårt slag för männen runt grillen. Men vi tröstade dem med att det var fel på kolet och räddade på så vis det manliga egot =)
Nä allvarligt så var det något som var helt galet, har aldrig sett något liknande.
Vi förflyttade oss in och lagade maten och åt den också inne. Ett och annat glas vin slank ner för mig och det måste varit något fel på det med för det gav mig en viss obehags kännsla i hårbotten dagen efter!

Söndagen kom och då skulle jag bjuda på kalas i Morgongåva. Så i väg till Ica Maxi och handla så fort vi ruskats till liv och sedan i väg och ta över storasysters kök. Det blev en kyckling rätt som var så god att det slank ner en hel del. Jag brynte kyckling fileér snabbt på var sida i smör och sen la jag dem i en sås gjord på creme fraich, vispgrädde, turkisk youghurt, stark aivar, vitlök och kryddor och toppade med tärnad knaperstekt bacon och så fick det stå i ugnen och puttra i 30 min. Mumsfilibabba!
Till efterrätt blev det chokladmousse tårta som jag hittat på Ica.

Söndagkvällen avslutades med en mamma son aktivitet då jag och min syster tillsammans med våra söner åkte till folketshus Heby och kollade på Flight 666, en dokumentär om Iron Madien. Filmen visades världen över i tisdags på mindra digitala biografer, och egentligen skulle vi gått då. Men de satte in en extra föreställning i går och det passade oss bättre, så vi bokade om våra biljetter. Men runt om i världen så vallfärdade Iron Madien fans till biograferna för att se denna mycket välgjorda och intressanta dokumentär. Så innom kort blir väl 21 april internationella Iron Madien dagen och allmän helgdag =) Emil var i extas och tyckte att det var helt fantastiskt. Då det var en lång film på 2 timmar som inte började förrän 19.00 så trodde ju jag att han skulle somna, men där hade jag fel. Det var alldeles för spännande och bra för att sova bort något så stort. Men efter att ha suttit i bilen på väg hem i 5 minuter så drog han timmerstockar.
Behöver jag säga att han var yngst i salongen?


Kommentarer
Postat av: Maarit

Go Emil!!!!

2009-04-27 @ 20:32:10
Postat av: Katja

Haha vad gulligt.

2009-04-27 @ 23:24:55
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0