Åland

Igår åkte vi över till Åland på en dagstur för att hälsa på min älskade vän Katja och hennes familj. Vädergudarna var med oss och vi fick ett perfekt väder, soligt men inte för varmt. Båten åkte från Kapellskär kl 9.00 och skulle vara framme 12.00, och givetvis så började vi med en brak sjöfrukost. Det är ett måste när man åker båt, och en riktigt bra frukost buffé hade de. Sen spenderade vi lite tid i Knatteland så barnen fick leka lite, och när de var less på det stället var det dags för en shopingrunda på tax-free butiken. Och jag tyckte att vi låg riktigt bra till i tid och kaffe skulle smaka fint, så vi gick till cafeterian och tog en kaffe och tänkte avsluta båtresan med ett dopp i bollhavet efter det. Men när jag sätter mig ner med kaffe koppen i handen sätter jag nästan kaffet i vrångstrupen, för där mitt framför mig var ju Åland!!!!! Inte hade jag tänkt på att tiderna var utsatta i lokal tid, så det var bara att hälla i sig kaffet och rejsa ner till bilen. Så det var ingen resa på 3 timmar utan 2! Så bollhavet fick vi spara till hemresan.

Väl på Åland så letade vi reda på vart Katja och Fredrik bor, inge som hellst problem trotts den "tjejiga" vägbeskrivningen som Nicke kallade det. Vi landade en stund hemma hos dem eftersom deras små juveler Leo och Gabriell låg och sov. Men så fort de vaknat till liv så gick vi ner på stan för att få oss en matbit. Mätta och belåtna så promenerade vi till deras favoritställe Lilla-Holmen där det fanns skräckinjagande påfåglar och kaniner, där fanns ochså en fantastisk badstrand där fötterna blev badade och ett stort skep för barnen att klättra och leka i. Glass fanns där med att svalka strupen med. Och jag förstår att de spenderar mycket tid där på den holmen, ett förtjusande ställe. Tiden bara rusade iväg och snart var det dags att tänka på hemfärd och ta sig till båten som gick 18.30. Men en fantastisk dag hade vi och jag hoppas att vi kommer iväg dit snart igen, fast det har nog hunnit bli höst innan vi lyckas få till det. men Åland är nog inte så dumt på hösten heller.

hemresan gick finfint och vi började med bollhavet och sen fyllde på energidepåerna med lite fika och sen spenderade vi resten av resan på Fun club där en husteriskt rolig trollkar stod för underhållningen, ja där skrattade vi så tårarna rann. Och när den showen var slut så var det dags att gå ner till bilen och köra hem igen.

Var så galet tröttnär vi kom hem så jag somnade med Emil när jag nattade honom, när jag många timmar senare kom upp ur hans säng var det bara för att ramla omkull i min egen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0