Händelserik gårdag

Så fort jag slutat jobba så åkte jag in till stan för att påbörja min klänningsjakt. Hade fått ett tips på en butik, Fröken Söt som ligger på Götgatan, Söder så jag började med att åka ditt och kolla utbudet. En pytteliten butik fullproppad av fantastiska klänningar, men inte DEN klänningen. Men däremot en mycket bra plan B, inte perfekt men mycket väl godkänd. Så ganska lättad åkte jag in till city för att möta upp Maarit, för hittade jag inget annat så skulle det bara vara att åka tillbaka ut på söder. Väl inne på Aksara så visade det sig att klänning köpet skulle vara avklarat på ingen tid alls. En otroligt professionell expedit som plockade fram den perfekta klänningen till mig efter att ha synat mig uppifrån och ner och måttat med sina ögon. Och jag kan säga att jag nog aldrig hade valt den färgen själv, men det skulle visa sig att expediten visste vad hon gjorde. Jag trodde att jag skulle se blek och färglös ut men tänkte att det skadar inte att prova. Och när den väl var på så var jag förälskad och ville aldrig ta av mig den, så otroligt vacker och färgen var klockren på mig. Så klänning ångesten förvandlades bums till ett lyckorus och jag hade ett fånigt flin på mina läppar resten av kvällen.

Jag och Maarit han med lite andra inköp, så som strumpor till dagen D till flickorna i familjen, en bikini, lite smink och annat smått och gott. Jag hade anat hela dagen att det var möhippa på g, med tanke på att de faktiskt hade guld läge att plocka mig nu när jag ändå var i stan. Och misstankarna blev bekräftade då vi kom till Maarits jobb och ner i deras personalrum. Där satt Cissi, Elisabeth och Anna-Maria. Champagnen stod på bordet och lite melon, ost, kex och kallskuret var uppdukat. Och en liten stund senare anslöt även Lenita. De prydde mitt huvud men en exlusiv bling-bling krona och en medalj för Bäst på Fest hängdes runt min hals. Det var fnitter och flams och bubbel. Och när jag fått måla mitt öga och rollat min armhåla så bar det av mot Golden Hits. Ett litet missförstånd hade uppståt mellan Maarit och Nicke ang. mina skor!!!! Så jag fick gå på krogen i klädd mina fotriktiga tofflor, haha ja fast de är riktigt snygga. Men hade det inte varit för att jag bar kronan på mitt huvud så hade jag nog inte blivit insläppt med dem på fötterna.

Vi åt en brakmiddag och drack vin ur vinoteket, vilket innebar att vi köpte ett kort laddat på 500 kr (fanns om 100, 300 och 500 kr) och själva fick gå och ta lite exlusivare viner ur deras vinprovnings sortiment. En jätte kul idé och många goda viner fick vi smaka. Efter middagen så fick jag ett uppdrag, att innan kareoken startade sälja öronproppar. Och vinsten skulle finansiera mina drinkar under kvällen. Jag kan ju säga att bruna öronproppar som nästan ser använda ut är riktigt svår sålt!!!!!!! Men kul var det och jag lyckades kränga i väg en hel del, jag tog mitt uppdrag på fullaste allvar. Och när kareoken startade kom det ju knappast som en överraskning att jag skulle sjunga. Och för de som aldrig har varit på Golden hits så kan jag informera om att dit kommer de som vill bli upptäckta som sångtalanger och deltar i kereoken inte tondöva småbarnsmammor. Men det bjöd jag på och sjöng En kväll i tunnelbanan med Noice med livet som insatts. Och jag drog i gång publiken i alla fall, men bra det kan jag inte påstå att det var, men kul var det. Och efteråt kom det fram en kille och kastade sig om min hals och sa att han var stolt övet att vara från Gustavsberg (grabbarna från Noice är därifrån).

Kvällen fortsatte en trappa upp på dansgolvet  i schlager baren, och vips så var klockan långt efter midnatt och det var dags att tänka på hemfärd. Fast just då kännde man sig som en duracellkanin och hade gladeligen stuffat runt i några timmar till. Men vi tog vårat förnuft till fånga och tog en taxi hem. Och klockan var 02.30 när vi var hemma och innan vi hade landat i sängarna och John Blund kommit så hade klockan passerat 03.00. och en djup och skön medvetslös lik sömn infann sig.

Jag får tacka alla som var med och bidrog till en galet rolig kväll där ni verkligen lyckats få till det med att göra saker som jag tycker är kul.

Och i dag har jag mått oförskämt bra. Maarit tog barnen i morse när de vaknade så att jag fick sova en liten stund till. Och förmiddagen gick och vi bara hasade runt här och fnissade åt gårdagen och mös med barnen. Och vid lunch åkte Nicke i väg för att spela golf och avsluta dagen med golfkompisarna med en middag på Golden Hits! Han misstänkte att det kunde vara en svensexa nr 2 inplanerad, för det var så väldigt många som skulle med på middagen!!!!!!! Så jag hoppas verkligen att han får en lika kul kväll som jag hade där igår.

Jag, Maarit och barnen har tillbringat eftermiddagen med att gå på stan. Klänningen och en heldel annat låg ju kvar på Maarits jobb. Så vi strosade runt och fikade lite, gick och kollade i saluhallen på alla stora fula fiskar och barnen tjöt av förtjusning. När vi kom hem igen så handlade vi med oss lite take away mat och gick hem och mumsa. Känner mig lite trött nu och en begynnande träningsvärk börjar komma i magen, måste bero på allt skrattande i går. Men fötterna mår prima trotts att vi dansade natten lång, fotriktiga tofflor är bra partyskor.

Kommentarer
Postat av: Utlandsmamman

Åh vad jag önskar att jag kunnat vara med. Hade inte maken råkat få jobb just veckan före hade det inte vart några problem. Men men, vi får fira när du är hemma sedan igen. Kul att du hade kul i alla fall. Love ya, pöss

2009-08-25 @ 09:12:34
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0