Slutat med napp

Vi har haft en fantastisk helg i Morgongåva, full av sol, bad och smarriga kräftor. Ja endel tårta fanns det med eftersom vi var där på 11-års kalas. Och Gry och Emil hade det fantastiskt roligt tillsammans med Hanna, Erik och bröderna Wester.

När vi kommit halvvägs så kom jag på att vi glömt Grys napp hemma och jag fick givetvis hjärtklappning och min första tanke var att vi skulle vända hem alt. köpa en ny någonstans. Men som den lugna norrlänning som Nicke är sa han bara att äh det löser sig, hon får klara sig utan. Och jag litade på hans lugn och tänkte inte mera på det. Och hör och häpna det gick bra. Inte en enda gång undar dagen frågade hon ens efter den och när det var dags att sova på kvällen så blev hon ju givetvis lite lessen och grät en skvätt, men var för trött för att protestera våldsamt. Några gånger vaknade hon på natten och var lessen och lite orolig men somnade om.

Gårdagen flöt på bra utan napp och när det var dags att sova och hon tiggde efter sin tutte så sa jag bara att den behöver hon inte längre att det hade ju gått jätte bra att sova utan. Hon tiggde och grät en liten stund men gillade läget efter ett litet tag och somnade och sov så gott hela natten utan nappen. Så den kommer hon inte att få mera nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0