Tycker INTE om

När vi åt middag så fick jag ganska snart veta att min barn INTE tycker om brunabönor och fläsk. De grinade så illa att det blev ganska komiskt och efter att snällt ha smakat så talade de om för mig att det där var inte gott. De tömde skålen med tomater med balsamvinäger och mumsade i sig en varsin hård macka, sköt sedan bort tallriken och tackade för maten. Ja jag klandrar dom inte för det är inte det godaste jag vet heller. Men jag trodde i alla fall att Emil skulle gilla det då han slukar alla andra sorters bönor. Men just de bruna var ingen hit.

Har varit till alla närliggande apotek i dag och försökt köpa handsprit att ta med mig till Turkiet, men det är restnoterat precis överallt. Men på vårat apotek i Edsberg så hade de i alla fall några kartonger kvar av styck packade kuvetter med handsprit, så det fick bli en kartong av det i stället.


Kommentarer
Postat av: Utlandsmamman

Spring iväg och köp boken pronto. Underhållning på högsta ( lägsta? ) klass och fullkomligt underbar :-)



2009-08-25 @ 09:10:44
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0