1 December

Idag var det dags att öppna första luckan i adventskalendern, och det tyckte barnen var mycket spännande. De har aldrig fått kalendrar tidigare för jag har tyckt att det varit ganska onödigt. Men när man hittar en lego kalender och en My little ponny kalender så var det svårt att motstå. Så morgonen blev ganska utdragen för det skulle lekas med nya legogubben och nya rosa ponnyn som gömde sig bakom lucka 1. Så ganska snabbt bestämde vi att morgondagens lucka öppnar vi när vi kommer hem från förskolan. Vi har inte direkt utrymme för utsvävningar på mogonen hos oss. Jag vill verkligen inte behöva gå upp tidigare än 5.30!

Och i kväll är det dags att bänka sig i soffan 18.45 för att se julkalendern på tv. Emil hojtade glatt och frågade om det blir Skägget i brevlådan. Och jag fick försöka förklara för honom detta med julkalendern, att det är en ny varje år att i år är det Super Söta Silver Sara och Stål Henrik. Och Emill talar om för mig att DOM har han ju sett på tv förut, och jag inser att jag målat in mig i ett hörn. Ja ja den stora utmaningen är ju att försöka hålla barnen vakna så länge som till 18.45!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0