Året som gått

Ännu ett åt börjar gå mot sitt slut och man börjar fundera lite på hur det såg ut. Min första tanke var att det nog inte varit så händelserikt men så insåg jag ju raskt vad fel jag hade. Den största och finaste dagen i mitt liv fick jag ju uppleva under 2009. Dagen då Fröken Niininen blev Fru Sydlén, och mycket fokus har ju kretsat kring den dagen. Från att ha planerat och bokat ett stort kyrkbröllop med över 70 gäster till att planera om allt till en liten borgerlig vigsel med endast de närmaste som gäster och en middag på tu man hand på Edsbacka krog med Nicke. Ja ibland måste man dra det till sin spets för att inse vad man inte vill ha. Gifta blev vi och dagen var helt magisk och följdes av två magiska veckor i Turkiet. Visst mycket fokus kretsade kring denna dag under hela 2009, allt från min viktnedgång, planering av resa, hitta klänning i sista minuten då den jag planerat att ha inte satt bra, möhippa, svensexa och planering, planering, planering. Men lite annat hände också.

Det har kommit en hel del bebisar, bla fick Katja en liten kille 13/1, och 20/1 vardet dags för Lollo att få sig en liten kille på hennes egen födelsedag och Cissi lyckades äntligen få till en lite tjej som kom 28/10. Stort grattis till er alla som fått så fina barn.

På mitt jobb var det väldigt turbulent då det bestämdes att min enhet BMC skulle läggas ner 1/2. Det var ett trauma utan dess like och vi svävade alla i ovisshet länge och visste varken ut eller in. Och den som svävade runt längst var jag som inte blev placerad förrän det vankades sommar. Jag saknar fortfarande det vi hade på BMC, men man får gilla läget för det blev ju väldigt bra för min del trotts allt.

Gry har haft ett hanska händelserikt år. Hon har slutat med både napp och blöja, båda över en natt i stort sett. Hon har blivit en sån stor tjej. Ett stort trauma för henne var ju när vovvov försvan och var på äventyr i 3 veckor innan han fann sin väg hem igen. Lyckan var total När Nicke en dag stod i köket med vovvov i fickan. Gry trodde nog inte att det var riktigt sant till en början.

Jag fick en bettskena utprovad av tandläkaren eftersom jag biter ihop och gnisslar mina tänder nätterna igenom, och detta är en bidragande orsak till all min huvudvärk. Och när jag efter många turer väl får min bettskena som jag betalt en halv förmögenhet för så hinner jag använda den i ett par månader och allt känns fint. DÅ dyker en JÄVLA visdomstand upp och bettskenan är obrukbar.

Vi har haft en del sjukdommar. Bortsett från vanliga förkylningar så har båda barnen haft scharlakansfeber och vattkoppor ja det var jobbigt för dom. Sen insjuknade hela familjen i svininfluensan under hösten, men det var inte speciellt oväntat då vi tidigt tog beslutet att inte injecera våra kroppar med otäckt vaccin. Men vi överlevde denna "skräck influensa" och har nu ett livslångt skydd.

Emil har haft sitt första barnkalas som gick av stapeln på självaste Lucia. Det var en stor succé och alla barnen var nöjda.

Vi skapade lite nya jultraditioner i år. Då min mamma börjar vara så dålig i sin Alzheimers så fanns det ingen möjlighet att hon skulle kunna fixa all julmaten och stå för den servicen son hon gjort i alla år. Så jag och Nicke tog med oss all maten och serverade den till mor och far på julafton. Så kunde de bara luta sig tillbaka och njuta. I övrigt var allt nästan som vanligt bortsett från att vi samlades allihopa (21 st) i Tumba hos Helena och John på annandagen för att dricka glögg och äta godmat och umgås. Mycket trevligt initiativ som jag hoppas håller i sig år efter år ;-)

Och i dag är det som sagt Nyårsafton, och kvällen och natten ska vi tillbringa ute i Angarn hos Lingemarks i deras nya hus tillsammans med massor av andra. Jag gissar på att det kommer bli en heldel god mat och dryck och en och annan raket som fyras av.

Önskar er alla ett Gott Nytt År!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0