Bio

Igår blev det en heldag inne i stan för mig och barnen och huvudattraktionen var bio besök. Vi stack hemmifrån med 9.24 bussen och när vi kom in till t-centarlen så stannade vi till på julmakknaden på sergelstorg som precis öppnat upp för dagen. Jag och Emil stod och spanade in t-shirtar men de hade ingen Iron Maiden t-shirt som han inte har, så det fick vara. Vi hämtade ut biljetterna och då hade klockan hunnit bli 11.00 och det var dags att få något ätbart i sig. Mätta och belåtna så gick vi till bion och tog plats. Givetvis hade barnen fått en varsin balja med popcorn och en läskeblask var. Gry var spänd av förväntan för detta var hennes allra första biobesök medans Emil numera är rutinerad och visade sin lillasyster hur det ska gå till. Filmen vis såg var Upp och den var galet rolig och både jag och barnen skrattade så vi höll på att kissa i brallan. Spännandnde och lite läskigt var det också så jag hade Gry i knät hela filmen. Och hon levde sig in så i handlingen så när det var som mest spännande och det kommer ett litet överrasknings moment så skriker hon rakt ut i biosalongen. De satt helt stilla i 2 timmar och även jag blev lite förvånad när jag såg klockan när vi kom ut, 14.00! Det känndes som vi suttit där i 45 minuter max 1 timme, så gott betyg till filmen.
Det blev en promenad till NK och kolla julskyltningen, det var trångt och halvt hysteriskt men helt klart värt det. Finfint när det började skymma och snön föll.
Sen blev det en varmkorv till mellis för att orka med resan hem igen. En helt fantastisk dag och åter igen så blir jag helt imponerad över hur fantastiska barn jag har.

Och snön har fallit hela natten, och så fort det ljusnat så bär det av ut i pulkabacken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0