Kallt

I morse när jag gick till bussen så var det så kallt så att snoret frös till is i näsan när jag andades. Och jag blev lite full i skratt när jag såg folk stå där på busshållplatsen huttrandes i alldeles för lite kläder. Själv hade jag det varmt och skönt i mina täckbyxor, varma jackan, tjocka vinterkängor, vantar och mössa. Ja det är ju inte så konstigt att folk fryser när de inte klär sig efter väder. Går man ut i skinstövlar, jeans och utan mössa när temperaturen kryper ner mot -15 och lägre så kan jag inte säga annat än att man får skylla sig själv. Varför väljer man att frysa framför att klä på sig? Det finns som sagt inga dåliga väder endast dåliga kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0