Och så kom snön

I morse när jag tittade ut genom fönstret så låg där ett tjockt vitt täcke över allt. Barnen blev överförtjusta och även jag blev på gott humör. Så för att hålla mig varm och torr om fötterna så var det bara att plocka fram dessa.



För när jag klev ut genom porten såg det ut såhär.



Började dagen med ett möte inne i stan. Och det var ju inte utan att man hade räknat med vissa förseningar eftersom Stockholm allt som oftast lamslås när det faller lite snö. Men trafiken flöt på utan förseningar så när jag väl kom till centralen så var det en halvtimme kvar tills jag skulle vara på plats. Så i stället för att ta bussen sista biten så tog jag mig en promenad i vintervackra stockholm som såg ut såhär vid 8-tiden i morse.



Rosig om kinderna kom jag fram och kände mig på ett sprudlande gott humör. När mötet avslutades vid 11.30 så promenerade jag tillbaka till centralen och innan jag tog tunnelbanan till jobbet så stannade jag till och åt sushi till lunch.

När jag kom till förskolan för att hämta mina barn så var de ute och åkte pulka och hade galet roligt. Och den korta vägen vi har att gå hem tog oss en timme att gå i dag då vi var tvugna att bestiga varje snöhög på vägen och sopa rent alla bänkar som låg under snön. Inte har man hjärta att skynda på sina barn hem när det är så kul, trotts att man själv har helt fel kläder och håller på att frysa häcken av sig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0