Det fortsätter nedåt.......

Trotts att jag fortfarande har svårt att tro på det så ser jag med egna ögon att vikten fortsätter nedåt. Vad är det då som jag hittat på som fungerar så bra kan man ju undra. Jo det är något som jag personligen har fnyst åt väldigt länge och hävdat bestämt att det kan inte vara bra och varit väldigt tveksam till att det skulle ge någon effekt över huvud taget. Men här står jag nu och biter mig i rumpan och får erkänna att jag hade fel, det funkar. Men jag förstår fortfarande inte!!!!

Jag rivstartade ju med två veckor av pulver soppor, mest för att bryta ett dåligt mönster och gå ner några kilo snabbt för att få lite blodad tand. Det finns ju många olika varianter som Modifast, Nutrilett, Alevo och Naturdiet. Alla har de ett gemensamt och det är att byter man ut dagens alla måltider så får man i sig endast ca 500 kcal/dygn. Jag körde på Nutrilett av den enkla anledningen att det var billigast, och det levde jag på i två veckor och tappade över 7 kg. När jag började äta igen så hade jag räknat med att gå upp minst 2-3 kg direkt, men det gjorde jag inte. Det blev bara +0.8 kg.
Och nu när jag äter igen så har vissa förändringar gjorts i kosten, till en början uteslöt alla kolhydrater och socker. Ingen ris, pasta, potatis, bröd eller liknande alls. Och succesivt så har jag ökat mitt fett intag, och kilona rasar på både mig och Nicke. Ja så vad kan man säga mer än att sk Low carb high fat mat fungerer. Så numera är alla light produkter banlysta här och ersatta med riktigt smör, vispgrädde och andra feta produkter. Maten blir mycket godare och man är mätt på ett mer behagligt sätt och blodsockret slipper åka berg och dalbana av alla kolhydrater vilket i sin tur minskar sötsuget.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad äter du i stället för till exempel pasta?

2009-02-28 @ 18:25:00
Postat av: Nina

Jag äter grönsaker i stället för pasta, potatis och ris. Både kokta och råa. Och gärna någon röra till tex guaccomole eller tzatziki, eller sås av grädde. Var skeptisk till en början men det var inte svårt att byta ut kolhydraterna.

Det jag tyckte var svårast i början var vad jag skulle äta till frukost, är väldigt svag för mackor. Men det funkar det med. Blandade bär med fet naturell youghurt eller fjällfil och linfrön och nötter till vardags och ägg, bacon och grönsaker på helgen när det får ta lite mer tid att laga. Gott är det och nu äter jag gott tills jag är mätt och går ner i vikt i stället för att äta lite och magert och vara hungrig och gå ner i vikt. Känns plättlätt =)

2009-03-01 @ 13:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0