Försvunna stövlar

Idag när jag kom till dagis och hämtade mina små troll så möttes jag av en mycket nöjd Emil som var plask blöt från topp till tå ute på gården. En härlig eftermiddag ute i slasket och vattenpölarna. Det första fråga jag fick från personalen var om han inte hade några gummistövlar där? Jag ser mest ut som ett frågetecken och svarar att jo hans svarta fodrade tretorn stövlar finns där. Men av någon underlig anledning så hade han inte dom på sig, och han berättar för mig att han är lite blöt om fötterna. Konstigt tycker jag då hans vinterskor ska vara vattentäta. Ja ja vi går in och jag tänkte att jag ska byta till torrt på hans fötter. När jag tar av honom skon så känns den märkligt tung och när jag vänder på den så kan jag hälla ut ca 1 dl vatten, det har plaskats rejält och skon är blöt från skaftet och ner. Hmmm ja hade overallen suttit på ordentligt och rätt så hade han kunnat vara lite torrare. Och jag börjar nu undra på riktigt varför han inte haft gummistövlarna på sig. Men vad gör väl det, det är ju bara vatten och torkar så småningom tänker jag. Men när jag ska hämta torra strumpor och  stövlarna så finns de ingenstans, kollar runt ifall någon råkat ställa dom i fel hylla, men nej Emils stövlar är borta. Börjar undra om de av någon anledning är hemma, fast är mycket tveksam till det då han har dubbel uppsättning av gummistövlar just för att vi ska slippa släpa dom fram och tillbaka. Stackars Emil får stoppa tillbaka sina frusna fötter i ett par plaskvåta skor och ta sig hem i dom. Tur att vi bor nära och att det inte är så kallt ute.
Hemma när jag tar av honom så är han så iskall om fötterna att jag ställer honom i duschen så han får spola isbitarna i vatten en stund, det slutade med vild vatten lek för båda barnen och ett blött badrum, men kul var det.
Gick igenom alla tänkbara ställen hemma som ett par gummistövlar kunde gömt sig i, men nej jag hittade dom ingenstans. Hemma är dom inte. Så jag hoppas för allas bästa att de hittar dom i morgon på dagis, för jag är rädd för att jag kommer att gå i taket om de inte kommer fram.
Men högsta betyg till säsongens Polarn o. Pyret overall som inte släppt igenom en droppe vatten på hans kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0