Frukost

Frukost är nog den godaste och bästa måltiden på hela dagen. Och i dag åt jag något så gudomligt gott att jag levt på det hela dagen. Tänk att något så enkelt kan vara så gott. Hjortron med naturell youghurt och hasselnötter och en stor kopp kaffe till det. Mmmmm så gott det var.

Jag har faktiskt bara ätit massa gott hela dagen, för till lunch blev det kycklingsallad med avocade, blandade nötter och keso. Och till middag ska jag göra färskost fylld lövbiff med kokta rödbetor, broccoli och blomkål, mums snålvattnet rinner redan.

Har fått en hel del gjort här hemma. Eftersom barnen inte anses som smittfria förrän i morgon så har vi varit hemma och inne. Vi har städat sånt som sällan blir städat, lådor. Helt galet vad mycket skräp man slänger ner i sina lådor. Och så har jag städat ungarnas rum och bett dom välja en leksak var att skänka till barnen på flyktingförläggningen. Emil valde en lastbil och Gry har inte gjort något val än. Jag får nog hjälpa henne med att plocka fram lite olika saker och så får hon välja en som hon ska ge bort.

Och så har jag varit i tvättstugan också. Ja det är mitt nya nöje. Vi har en fullt fungerande tvättmaskin, men jag är såååå trött på att jämt höta den harva runt. Så i stället samlar jag på mig en veckas tvätt och går ner och får det undanstökat på en gång och in i skåpen. Det är ganska behagligt att stå där nere för sig själv i tystnaden. Ja det är tantvarning på hög nivå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0