Melodifestivalen

Idag är det dags att bänka sig i soffan och kolla på första deltävlingen i melodifestivalen. Och Emil och Gry är spända av förväntan och har fått löfte om att få vara uppe så länge han orkar och titta, familjen schager fjolla!!!!! Fast först ska vi hinna med att gå på fest! Ja visst sörrö, som småbarns familj så är man ju hemma från festen lagom tills melodifestivalen börjar.
Maarit har inflyttningsfest i dag och bjuder på gosaker att äta och dricka, själv får jag nöja mig med att titta på allt och när alla äter. Ögongodis fick en ny innebörd!

Kom just hem från att varit med på Rösjöskolans öppet hus idag, och alla ligger och sover gott. Ja de stack i väg för att köpa lördagsgodis när jag gick i väg till skolan. Med lite tur så har de även ätit lite lunch också. Och det är bra att båda barnern sover så vi orkar med alla roligheterna i kväll.

Det är jobbigare att vara hemma och inte äta än att vara på jobbet. Men det är bara att bita ihop, och idag är jag inne på sjunde dagen med att bara äta/dricka flytande. Det går bra, faktiskt mycket bättre än väntat och nu är det bara sju dagar kvar. Det jobbigaste är att jag fryser så hela tiden så det går åt en hel del the kan jag lova.

Kommentarer
Postat av: Lenita

Men hallå! vad har de gjort med Melodifestivalen? Jag blev så less... och jag som längtat! Andra chansen och internationella juryn bla bla bla. Hur många chanser ska man få egentligen, suck! Vi har börjat om med sjukstugan igen. Kom in efter en härlig promenad och upptäcker att Isak har feber, och inatt fick jag åka till akuten med Oliver. Ja då har vi då avklarat falsk krupp då! Kände mig som Mr Bean då jag skulle parkera hyrbilen i pgaraget, fick trixa med att få ner och upp fönstret- jo det blev ju en föreställning! var inte ensam på akuten men var därifrån på minuter- rekord! Så ikväll hade jag då sett fram emot lite musik... nnäää nu ska jag koja!

2009-02-07 @ 22:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0