Morgon och ensam

Vaknade och trodde först att det var mitt i natten, men det var faktiskt morgon och ALLA sov. Och jag visste att lämnar jag min plats i sängen så kommer barnen att vakna bilxt snabbt. Så jag bestämde mig för att ligga kvar där i mörkret och filosofera i min ensamhet. Det finns ju mycket att fundera på i dessa dagar men som den kloka kvinna jag är så väljer jag att sväva i väg i mina tankar och fylla hela mitt sinne med glad tankar om det stundande bröllopet och tillhörande resa. Nu är det ju faktiskt inte jätte länge kvar tills vi är man och hustru.
En timme fick jag ligga där i min egen värld och bara mysa inna Emil kröp tätt intill mig och viskade:
-Mamma, vet du en sak?
-Nä, svarade jag.
-Jag älskar dig. Följt av en bamsekram och en stor puss.
Ja kan morgonen börja bättre? Knappast.

Det dröjde inte länge innan Gry hörde att vi låg och prata och hon hojtade lite för att göra oss påmind om att hon låg där i sin säng och också var vaken. Så vi tre klev upp och bäddade ner oss i soffan med tillhörande oboy, proviva och kaffe och lät den fantastiska mannen i huset få sova en stund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0