Party party!

I går kväll så samlade vi i hop alla på BMC och gick ut och år middag på Stocksundshamnkrog. Ett mycket trevligt ställe.
Det var en fantastiskt trevlig tillställning med mycket skratt och flams och roliga tal. Men även mycket tårar och ledsamhet då det faktiskt var våran avslutningsmiddag.
Maten var otroligt god. En smakfull buffé med renkött, duva, lam, kyckling paté, en gratäng av potatis, svartrötter och kronärtskocka, mycket grönt och massa olika såser och röror. Och till efterrätt var det choklad mousse och kaffe. Maten bjöd Danderyds sjukhus på och drycken fick vi betala själv, och ett och annat glas med rödvin slank ju ner.

Hade bestämt redan innan att jag inte skulle följa med ut om någon skule få för sig att gå vidare efteråt. Hmmm vem försökte jag lura?????? Precis som om jag skulle vara så svår övertalad efter ett par glas vin!!!!!! Jodå så vid 22-tiden så åkte ett tappert gäng in till stan och gick på Dubliners. Och så kul vi hade det, ja det var helt galet. En och annan öl slank ju ner i takt med att vi stuffade loss till bandet som spelade.
Vid 00.30 ringde Nicke och efterlyste mig och undrade vart jag hade tagit vägen. Hehe ja då var det väl dags att börja tänka på hemfärd, och vid 01.15 tog jag en taxi hem.

Båda barnen sov hos Nicke så jag fick krascha i Grys säng, och i 3 timmar han jag sova en skön medvetslös sömn innan väckarklockan talade om att de var morgon. Kände mig lite svag när jag vaknade.......Men orkar man vara ute och ränna om natten så är det bara att bita ihop på morgonen, och 7.18 flexade jag in på jobbet. Mmmm lite ont i håret hade jag allt och kände väl mest för att lägga mig på soffan och sova en stund. Men det var bara att kavla upp ärmarna och börja jobba.
Men efter en så galet kul kväll så är det helt klart värt att må som ett ras en dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0