Sista dagen på BMC

Idag var det sista dagen som jag gick till jobbet på BMC, och i morgon är det absolut siste dagen det existerar.
Så jag och chefen spånade lite på vad  och hur vi ska svara i telefon på måndag?????? Bemanningscenter det är Nina funkar ju inte. Ja det är Nina låter ju inte helt proffesionellt heller. Vad sägs om: Hej-och-välkommen-till-externa-bemanningar-du-talar-med-Nina-vad-kan-jag-hjälpa-till-med? Ja behöver jag säga att vi spårade ut fullständigt och vi skrattade så tårarna rann.
Och tårar har det runnit hela dagen till och från, en riktigt fruktansvart vemodig dag i dag. Många farväl och mycket kramandes. Från 11.30 tiden så har vi inte gjort mycket annat än att fikat och pratat och gråtit och fikat lite till. Det fanns massvis med olika tårtor och jag var så duktig och tog inte en tårt bit, utan satte mig och åt min lövbiffsallad med guaccomole i stället.
Ja det blir ensamt i våra lokaler på måndag när det bara är jag och chefen där, och på måndag blir det dessutom bestämt vad jag ska pyssla med, hoppas jag.

Och Emils stövlar har kommit tillrätta. Och mycket riktigt fanns de på förskolan och hittades i en annan pojkes hylla. Så Emil vart så blöt och kall alldeles i onödan. Morrrrr Och skorna hans är inte torra än, då har de ändå stått med skotorkar hela natten, ett par i filt innerskon och ett par i ytterskon och hela dagen har de stått på elementet i Grys rum. Ändå är de inte torra än, undra om de någonsin kommer att torka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0