Sjuka

Redan i natt började jag inse att det inte skulle bli något dagis för barnen eller något jobb för mig idag. Visst en anna hade ju kunnat stoppa i sig en näve ipren och knallat iväg, men jag hade nog inte blivit så poppis om jag lämnat barnen i det skick som de är. Emil hostar och skräller och snoret bubblar åt alla håll, Gry är risig i magen och skiter högt och lågt, och själv har jag ont i halsen och har bankande bihålor. Ja det är synd om oss.
Tillsammans har vi kurat tätt intill varandra i natt i min säng efter en närmara katastrofal kväll igår. Alla tre som  började bli sjuka och var väl inte på humör någon av oss, så allt var ju lite grinigt och jävligt från början. Och det kulmenerade i en mamma explotion som senare planade ut i gos och kram kalas där alla blev sams igen och somnade gott tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0