Söndag igen

Helgen har susat förbi som vanligt.
Och i går var det full rulle hela dagen. Klockan tio var jag, Maarit, Emil och Gry på badhuset och det var en stor succé vill jag lova. Dit borde man ju gå lite oftare med dom, men efter ett par timmar så minns man varför det går så långt mellan gångerna. Det tar på krafterna att vara där helt enkelt. Men det är ena riktika blötdjur till barn jag har, Emil är i alla fall lite försiktig och inser sina begränsningar men Gry kastar sig runt huvudstupa och är helt osädd. Att få en kallsup då och då gör det hela bara roligare.
Vi har ett så fantastiskt fint badhus här i Sollentuna men ett jätte kul äventyrsbad för barn mellan 0-7 år med en behaglig temperatur i vattnet.

Efter bad och bastu så var det tänkt att vi skulle ta bussen hem. Men Gry stod nästan och sov medans hon blev påklädd så vi ringde till Nicke och frågade om han inte kunde komma och hämta oss. Och medans vi väntade på honom så gick vi ner till bowlinghallen och köpte kexchoklad till barnen och en varsin kaffe till mig och Maarit och ställde oss ute i den värmande solen och väntade.

Sen var det bara att göra sig klar för nästa tillställnng. Strax efter fyra så var vi innen i stan jag och Maarit och skulle möta upp våra två andra systrar. Vi tog en härlig promenad i det soliga väder på Söder innan vi gick hem till Ami på Borgargatan. Där bjöd hon på god välkomst drink på fläder saft och bubbelvin. Till middag blev det försk tortellini med gorgonzola sås, och till det drack vi ekologiskt rödvin. Till efterrätt blev det Ben & Jerry med hallon och chokladsås. Man kan ju lugnt säga att det sket sig redan i dörren att undvika kolhydrater och socker. Men va fan är är man bjuden på fylleri så är man. Och gott var det till sista slicken.

Klockan var någonstans efter 23 när vi tog oss till Södrastation och pendeln hem. Jag sov hos Maarit för att slippa åka hem ensam halva vägen. Och på så viss så fick jag sova i lugn och ro till klockan 8.30. Vid 9-tiden klev vi upp och började inventera Maarits kyl. Det var ju inte helt lätt att hitta något som jag kunde äta. Det fanns mest bröd, flingor och söt youghurt. Så det fick bli äggröra med bacon toppat med keso och ärtskott. Riktigt gott!

Hemma var det full rulle när jag kom och barnen blev glada att se mig så jag fick känna mig lite saknad. Kom hem lagom tills det var lunch dags, resten av familjen åt makaroner och korv och jag gjorde en sallad med rostbiff och toppade den med guacomole. Sen var det dags att sova middag och hela familjen törnade in och sov till 14.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0