Amimox

Visst hade min lilla kille något knas i örat, i båda dessutom. Fullt av vätska bakom båda trumhinnorna som bara låg där och skvalpa och gör så att han inget hör. Han fick antibiotika och nu är det bara att avvakta och se om hörseln kommer tillbaka, skulle det vara så att den inte gör det så måste han tillbaka för att ev. punktera trumhinnorna. Det tyckte inte jag lät så angenämt faktiskt. Så nu håller jag alla tummar jag kan och tar tårna med för säkerhetsskull och hoppas på att det blir bra på antibiotika.

När vi skulle gå till apoteket och hämta ut medicinen så var det visst kö i sajberspejs och det elektroniska receptet hade inte kommit fram före oss. Och så hade det visst varit hela morgonen, så det enda vi kunde göra var att komma tillbaka om en stund. Och eftersom klockan passerat 11 och barnen var sura, trötta och griniga så tänkte jag att lunch vore nog lite uppiggande. Så vi gick till Lo Méros och käkade lunch, barnen ville ha pizza och jag tog en avocado sallad. Länge och väl satt vi och åt och hade det riktigt mysigt och de skötte sig exemplariskt. Efter vi ätit så tog vi en sväng till biblioteket och satt där och läste spännande Alfons böcker och lånade med oss en hel hög med böcker hem.

Hemma säckade vi ihop i soffan och hade lite myspys och tittade på Barbapappa, trodde först att Gry inte tänkte sova idag men när vi satt och läste "Alla små döda djur" så kurade hon i hop sig i min famn och somnade. Trotts att det var lite väl sent att somna 14.30 så stoppade jag om henne i sängen en stund, och när hon sovit en timme så släppte jag in Emil! Heheh

Kommentarer
Postat av: Katja

Usch vad jobbigt för honom. Tur han inte verkar ha ont direkt då i alla fall. Håller tummarna för att kuren hjälper!!

Massa kramar

2009-01-07 @ 20:47:26
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0