Återfunna nycklar

I dag har vi äntligen lyckats ta oss in i barnvagnsrummet och leta efter våra borttappade nycklar. Och mycket riktigt, som jag trodde så hängde de där i slanglåset som satt fast i bobben. Men tänka att det skulle vara så svårt att få tag på någon som hade nyckel in dit då. Vi verkar ju vara ensamma om i det här huset att ha en nyckel dit!!! Ja någon mer har ju det för man ser ju vagn och fotspår i snön utanför, men jag tror nog att vi bara är två som utnyttjar det förrådet. Men vem den andra är lyckades vi inte luska reda på. Så i kväll när Robban, våran fastighetsvärd hade kvälls tjänstgöring så ringde vi till honom. Även han tyckte det var lite skumt att ingen har nyckel dit. Personligen så hade jag ju ifrågasatt när jag flyttat in om jag inte fått någon nyckel dit, men de flesta har bara svarat att de fick aldrig någon när vi frågat. Eller så är det bara så att folk är så otroligt lata och ohjälpsamma att de säger att de inte har någon nyckel för då slipper de hjälpa till.
Men nu är alltså våran nyckel åter på plats och vi kommer åt bobben igen, tur vi inte lyckades låsa in vagnen i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0