Far och flänger varje kväll

I går kväll var vi på middag hos Sofia, Janne, Hanna och Oskar och det var riktigt trevligt och gott. Och barnen blev alldeles förtvivlade då vi skulle hem vid 19-tiden.
I kväll var det middag hos Maarit. Jag hämtade barnen tidigt och så tog vi oss till Rotebro kommunalt och Nicke anslöt sig till oss efter jobbet. Dit resan var ju bara det ett äventyr för trotts att Rotebro ligger så nära så är det lite trixigt att ta sig dit. Så först tog vi bussen till Sollentuna station och där bytte vi till pendeltåg. Tågen var ju riktigt spännande så där under rusnings tid. Barnan tyckte att det var ganska spännande och lite läskigt att stå upp på tåget och fick hålla i sig riktigt hårt med båda händerna. Ja det var väl för väl att det var ett nytt tåg som åker lite mjukare i alla fall.
Och hos Maarit var ju mormor och morfar också, och glädjen var stor.
När vi åkte därifrån så var vi mätta och belåtna och barnen somnade bums när vi kom hem.

Kommentarer
Postat av: Katja

Hej gumman. Förlåt att jag är så dålig på att skriva hälsningar till min sköna böna, men jag läser allt du skriver. Just nu är allt "lite" kaos dock, som du säkert förstått hehe. Blir bättre snart.

Skönt att ni har det bra i alla fall. Massa kramar

2009-01-20 @ 00:21:03
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Nina

Sötnos det vet jag väl att du har annat att göra än att skriva på min blogg just nu. Saknar dig. Puss

2009-01-20 @ 15:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0