Huvudvärk

Dagen börjar med huvudvärken från helvetet och Nicke går upp och förbarmar sig över barnen. Själv ligger jag kvar i mörkret och försöker sova, men när någon dundrar och bankar innanför pannan så är det svårt. Vid 9 går jag upp ich tar en ipren och hoppas på det bästa. En stor kopp kaffe och lite macka till kanska kan göra susen. Men näh, inget verkar hjälpa......Tar en dusch men det hammrar på lika överjävligt när jag kommer ut. Konstaterar att det är värt att ta alla biverkningarna på imegran för att slippa denna huvudvärk, hämtar en nässpray och ducshar näsan full. Och tänker att om en timme är det över, men vad fel jag hade. Inget biter på min huvudvärk idag. Men det var bara att bita ihop, för idag är det 10 januari, dagen då vi lovar att hjälpa Maarit att flytta.

En stor dag då Maarit åter igen blir Sollentuna bo. Vi 12- tiden infann vi oss i Bromma, många var vi där som hjälpte henna så det gick blixt snabbt. Ja en snabbare flytt har jag faktiskt aldrig varit med om. Svisch svisch sa det bara så hade vi burit in det sista i hennes nya lägenhet i Rotebro. Efteråt bjöd hon oss alla på mat på Rotebro Världshus, riktigt gott var det och det hade ju förståss varit trevligare att gå dit utan sällskap av min förbannade huvudvärk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0