Huvudvärks historier

Idag har jag åter igen fått höra en skräckhistoria om huvudvärk. Med tanke på hur mitt huvud är så tycker jag alltid att det är obehagligt att höra sånt. Denna gång var det en man i 40-års ålder som vaknade med huvudvärk, vid lunchtid hittade hans fru honom i sängen okontaktbar och 12 timmar senare var han död. Han hade fått meningit, bakteriell meningit kan vem som hellst få när som hellst och det är en mycket farlig sjukdom med stor dödlighet nära på 100%. Den här mannen lämnade en gravid fru (8:e månaden) och ett 1½ årigt barn efter sig.
Ja det var ju en jävla munter historia.

Men åter igen börjar man ju undra vad man själv har för knas i huvudet, ja bortsett från att jag är allmänt dum i huvudet förståss. Men vad det är där innen som så ofta gör så ont? Hitills har läkarna sagt att det är migrän, men kanska att man ska vara mer påstridig och begära att de undersöker mer. Ja vad vet jag. Just nu har jag en långdragen huvudvärk som kommer och går under dagen som har hållt i sig i över en vecka.

Kommentarer
Postat av: Klenis

Eller så beror det på att ditt huvud används så mycket nu till både jobb, familj och annat. Du tänker helt enkelt för mycket. Sluta med det! :) Nä skämt å sido, var lite påstridig, har ni ingen gräddfil på sjukan som du kan hamna i? Hoppas det går över i alla fall!

2009-01-15 @ 16:33:07
URL: http://bisonoxe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0