Myskväll

Så fort barnen somnat igår så knallade jag iväg till bussen. Och jag insåg att ett garanterat sätt att känna sig riktigt gammal är just att åka lokalbussen mellan Edsberg och Rotebro. Jag var nog det enda som var över 25!!!!! Och alla på bussen var exalterade över vad fredag kvällen och resten av helgen skulle erbjuda. Och jag kände mig just...ja....gammal! hahaha

Maarit och jag hade en riktig myskväll med massor av te och låg och kurade i hennes sprillans nyinköpta soffa. När klockan passerat 23.00 var jag så trött att jag höll på att ruttna och vi började plocka och bädda i ordning för natten, och innan klockan var tolv så sov jag som en stock.
Från början hade jag tänkt att jag skulle åka hem och sova men insåg ganska snabbt att jag faktiskt inte vågar ta nattbussen hem själv.....är det vuxen poäng eller? Nä det känndes klart tryggare att sova över.

Sov som en stock till kl 7.30 och vid 8-tiden väste jag till Maarit i mörkret att min mage nu var jätte hungrig. Marrit kom övet till mig i bäddsoffan och så låg vi där och drog oss och pratade strunt till klockan 9 då vi tog oss i kragen och klev upp.
Vid 11-tiden dök Nicke och barnen upp och när alla var duschade, klädda och redo så gick vi ner till Rotebrogrillen och käkade lunch. Och allt var precis lika gott där som det var när vi alla bodde där, mums filibabba! Ja det blev ju en och annan måltid där en gång i tiden.
Efter att vi varit in i super-godis-affären så gick vi till bilen och skulle åka hem. Båda barnen somnade så det blev en liten bilutflykt så de fick sova klart innan vi kom hem.

Kommentarer
Postat av: Lenita

Åh vad avundsjuk jag blir! jag vill också ha min syster i närheten! Här renoveras det och är totalt kaos! Snart flyttar vi ihop med er! Nä håll tummarna för att huset i morgon är fräscht! Kram

2009-01-31 @ 20:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0