Nu ska glada julen ut ut ut.....

....julegranen kastas ut ut ut......Ja i dag har vi packat ihop julen för denna gång. Emil blev helt förtvivlad när jag trallade på att kasta ut granen och sa till mig att jag får inte kasta ut den för den ska packas ner i kartongen och sparas till nästa jul. Ja vi har som sagt en plast gran!

När jag vaknad i morse så blev jag nästan gråtfärdig för bakom pannan så hammrade det på mer än någonsin. Ja jag bet ihop och klev upp med Emil, gjorde myspys åt honom i soffan och skulle sätta mig jag med. Men när jag kom in i badrummet så upptäckte jag att gårdagens tvätt låg kvar i maskinen, så jag hängde upp den. Och medans jag ändå var där inne plockade jag ner och vek ihop den torra tvätten och fyllde en till maskin. Gry tassade upp och jag gjorde myspys för henne med i soffan och skulle bara hämta mig lite kaffe innan jag slog mig ner där jag med. Men när jag kom in i köket för att göra lite kaffe så såg hela köket ut som ett slagfält, så när jag ändå var där inne så plockade jag ur diskmaskinen och fyllde på med ny skitig disk och torkade av diskbänk och spis.
När jag slutligen har min kopp med varmt kaffe i handen och slår mig ner i soffan hos barnen känner jag att huvudvärken är spårlöst borta. Ahhh vad skönt! Men hur ska jag tolka det? Var jag abstinent efter hushållsarbete eller???????

Vilken dag, timme, minut som hellst så ska min kära vän Katja få sitt barn nummer två, och det blir en kille även denna gång. Ja det är spännande med nya bebisar, och det är ju inte utan att man blir lite avis för det är stort det hon har framför sig. Sänder ett helt fång av pussar och kramar till dig Katja och håller tummarna för att det ska gå fort och bra, tänker på dig och din familj.

Kommentarer
Postat av: Katja

Tack gumman. Jag håller oxå alla tummar och tår för att det snart är klart, herregud vad less jag är på att vara gravid hehe.

Du börjar skrämma mig Nina. Säkert att det är du så det inte är någon som bytt ut dig till Hemmafrun från 50-talet ;-)

Puss

2009-01-11 @ 20:58:55
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Katja

Tack gumman. Jag håller oxå alla tummar och tår för att det snart är klart, herregud vad less jag är på att vara gravid hehe.

Du börjar skrämma mig Nina. Säkert att det är du så det inte är någon som bytt ut dig till Hemmafrun från 50-talet ;-)

Puss

2009-01-11 @ 20:59:16
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0