Skolmässa

Idag har det varit skolmässa på Sinsen och givetvis hade Rösjöskolan en monter där, den snyggaste (förståss) om man frågar mig. Själv var jag där och representerade Rösjöstyrtelsen under några timmar.

Gry vaknade före 6 och talade om för oss att Emil är inte hemma, ja det var ju tur hon berättade det om vi skulle ha glömt att våran son sov över hos Maarit. Vi fick henne att ligga kvar i sängen och softa lite tills klockan i alla fall var 6.30. Då tyckte hon att det var hög tid att gå upp. Och själv var jag ju inte så trött då jag sovit som medvetslös hela natten så vi tjejer klev upp.

Kokade lite ägg och stoppade in lite bake-up bröd i ugnen och plockade fram frukosten. Vid 7.30 jagade vi upp pappan i huset och han var väl inte helt nöjd med det.

Vid 10-tiden var vi på Stinsen. Och det var tur vi kom lite tidigt för ingen annan hade kommit och hjälpt Micke att bygga upp montern. Visserligen var det nästan klart när jag kom men ett och annat handtag fick jag hjälpa till med.
Mycket folk var det som kom och tittade och riktigt trångt var det när sjätte klassarna visade upp sina datorstyrda lego robotar. Vi var indelade i 2-timmars pass så vid 12.30 kunde jag tacka för mig och sammanstråla med Nicke och Gry.
Och då var det hög tid att gå och få i sig lite mat. Och äntligen har det öppnat en riktigt bra restaurang på Stinsen. En Grekisk som serverade utsökt god mat och tzatsikin ska vi inte tala om vad god den var. Och Nicke fick känna sitt grekiska blod rinna till =)
Sen strosade vi runt och shopade lite till Gry, det blev hårsspännen, hårband, en rosa vindfleece och några enfärgade långärmade tröjor.

Och eftrsom Emil var på bio idag med moster Maarit så hade vi lite hemma bio med popcorn, läskeblask och Askungen. Må tro att Gry var trollbunden.
Vid 15-tiden kom en upprymd Emil hem och hade haft det så bra och kul. De hade varit på Mc donalds och käkat och sett Madagaskar 2. Och han var såååå nöjd med allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0