Skridskor

I morse så vaknade vi inte fullt lika tidigt men inte långt ifrån. 9.20 satt vi i bilen på klädda och redo för en stund utomhus. Anledningen till att vi satt i bilen var att vi idag hade lovat Emil att han skulle få provåka sina skridskor. Först åkte vi till skolan för att se hur den isan var, och tur var det ju att vi tagit bilen. För från skolan fick vi fortsätta jakten på en is. Ja med två bra ställen att välja på tog det ju inte lång tid. Vi åkte till Edsviken och parkerade vid båtklubbem och mellan bryggorna låg isen blank och fin. Nästan lite läskigt att gå på en så blank is!

Halt var det och svårt att få till balansen på skridskorna. Ja själv hade jag ju lämnat mina hemma, det ligget fortfarande som ett trauma sen jag åkte sist!!!!!!!

Spänningen är stor när skridskorna ska på.





Gry står brevid och kollar på i sin tok söta nya mössa.



REDO!



Det är som sagt halt och svårt....jätte svårt.





Gry tyckte att det var lite läskigt till en början ute på isen.



Emil kämpade på och halkade runt en stund, med lite ihärdigt övande så ska han nog kunna lära sig åka så småningom.

När vi kom hem var det dags för lunch, och sen kröp hela familjebn ner i sängen och sov en stund.

I kväll ska vi hem till Sofia och Janne ocgh deras söta barn Hanna och Oskar som vi aldrig sett trotts att han är runt 8 månader redan. Middag tänker de bjuda på och jag ser farm emot att få träffa dom igen då det var riktigt länge sedan vi sågs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0