Tidig fredag

Så var det fredag igen, och planen var att få gå hem tidigt från jobbet och påbörja helgen. Chefen var inte där för hon ligger hemma och är sjuk och min kollega skulle gå vid 13.00 då hon skulle resa bort. Själv tänkte jag stanna och jobba till 14.00, fixa sånt som halkat efter nu under all julledighet. Lugnet håller i sig tills ca 13.55, då ringer telefonen. Det var så där på gränsen att jag nästan valde att inte svara eftersom jag just skulle logga ut och gå hem för dagen, men tänkte att det får bli dagens sista samtal. Det samtalet höll mig kvar på jobbet till 15.30 OCH gav mig en timmes jobb hemmifrån när jag väl kommit hem och hämtat barnen........Så så var det med den tidiga fredagen, jag får ta det en annan gång!

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, vi som är gamla i branchen vet att man aldrig ska ta det där sista samtalet. Aldrig ;-)

Men du lär dig du med gumman. Trevlig helg hehe. Puss

2009-01-09 @ 20:51:00
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja visst är det märkligt hur det hopar sig i slutet av dagen. Man kommer aldrig iväg när man har tänkt sig. Surt.

2009-01-10 @ 10:20:17
URL: http://bisonoxe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0