Tidig morgon


Emil vaknade redan vid 5-tiden i morse och försökte tala om för mig att det var morgon, jag hävdade bestämt att så var inte fallet. Men vid 6-tiden låg vi båda och stirrade i taket, för vi hade ju båda sovit sedan 8-tiden i går kväll!!!!! Ja jag somnade visst när jag nattade Gry och när jag sömndrucken kom ut ut hennes rum så står Emil och trycker i hallen och vill sova i våran säng. Och jag skulle ju bara stoppa om honom i våran säng.....men jag somnade om jag med och sov för natten. Kul tjej Nicke tyckte att jag var en fredagkväll!?! Ja ja för att återgå till i morse så vid 6-tiden vart Emil kissnödig och behövde gå upp och när vi var uppe och tassade så vaknade Gry. Ja så då var det ju ingen mening med att försöka få dom att somna om, så vi satte oss i soffan och kolla på tv. Och det dröjde inte så länge innan Nicke också kom upp. Så där satt vi hela familjen och började bli frukost hungriga och klockan var inte mer än 7.

Så efter frukost så klädde vi på oss och gick ut. Vi tog skridskor med oss och hoppades att det skulle vara is spolad vid Rösjöskolan. Men när vi kom höll de på att spola som bäst så där gick ju inte att åka. Men det gick ju lika bra att leka i lekparken och gå ner i skogen. Det blev en lång skogspromenad hem, och när vi var hemma igen så var det dags för lunch.

Efter att vi ätit så stack vi iväg till Stinsen, för enligt Nicke är inte en lördag komplett utan ett besök där. Så han hittade sig en hel påse med nya strumpor och kalsonger. Inne på Stadium så hittade jag mig ett par nya vinterkängor, så nu ska jag hålla mig varm och go om tassarna. Till barnen hittade jag en hög med ullsockar så de också håller sig varma. Och så blev det jätte söta mössor inne på Polarn o. pyret, jag hade ju hoppats på att de skulle ha lite rea där inne nu men inte på ytterkläder inte. Ja det var ju tur att overallen som jag köpt för ordinarie pris inte fanns för halva priset i alla fall. Fast det är över lag ganska dåligt med rea tycker jag, inne på Stadium fanns det ju inget på rea av det jag tittade på.

Så nu blir det myspys resten av lördagen, hade man lite kraft och energi kavr så skulle man ju gått till skolan nu och åkt lite skridskor.....men det var ju just det där med kraft och energi när klockan passerat 16, nä en film blir bra innan det är dags för middag.

Kommentarer
Postat av: Lenita

Haaha!Jag somnade framför tvn kl 19, somnade med E i vår säng... kl 21 fick Isak värsta kruppanfallet och kl 05-00 var det uppstign enligt han som är kräksjuk eller vad han nu är.Så är det ljuva familjelivet! Vi ska titta på två hus i morgon om ingen kräks.... Skönt att huvudvärken håller sig borta! kram L

2009-01-17 @ 21:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0