Åter på jobbet

Ja så har man klarat av sin första arbetsdag efter semestern nu då. Det var som om man aldrig varit därifrån, bortsett från att det var fullt i mailen och en hel hög med papper på beställningar som skulle dubbelkollas och sorteras till rätt plats. En del in i olika pärmar och endel till pappersinsamlingen. Min chef var glad över att jag var tillbaka i alla fall.

Magen har kurrat lite ynkligt på mig stundvis i dag, men det är ju så de första dagarna innan magen fattat att den får inget annat än diverse olika vätskor. Så låt oss se vad jag har festat loss på idag då. Loka päron är fantastiskt gott, och ett jätte gott te hittade jag i går. Ett ayurvediskt ört-och krydd te med smak av rosmarin, brännässla, nypon, lavendel, ingefära, kanel, kardemumma, kryddnejlika, lakritsrot och svartpeppar. Sött och kryddigt på en och samma gång, jätte gott. Det tet kan jag tacka Hanna för, för det var hon som bjöd mig på yogi te första gången.Och som omväxling har jag druckit lite kanel te och där i mellan mina soppor och massor av vatten. Ja så nu är det bara 13 dagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0