Bara glassar runt

Har inte varit hemma så mycket på sista tiden, förutom för att sova lite förståss.

I onsdags så hade vi after work på Hamnkrogen i Stocksund. Fantastiskt trevligt att sitta där i solen och lyssna på klucket från vattnen och läppja på ett glas kallt vitt vin. En gigatisk räksallad slank också ner, ja det var en räksallad med betoning på räkor. En hel hög bara låg där och väntade på att jag skulle sätta tänderna i dom, och det gjorde jag glatt. Och till det så rann det ner lite mera vitt vin.

Och i går åkte jag in till stan direkt efter jobbet för att träffa mina systrar i det varma sommar Stockholm. Jag, två av mina systrar och en systerdotter promenerade en sväng och satte oss sedan på ett glassfik i skuggan och mumsade glass och njöt av sommaren, systerdottern åkte hemmåt för att packa inför sin Mallis resa som hon far på idag efter att hon fått lite ätbart i sig. När vi suttit så länge att vi domnat och fått träsmak i rumpan så förflyttade vi oss till Sheratons svala hotellbar och tog en öl i väntan på att den sista systern skulle ansluta sig. När alla systrar var samlade så tog vi oss in mot Gamla stan och en italiens restaurang och åt middag och drack lite kallt svalkande vitt vin till. Mums vad det var gott.
För säkerhets skull så hade jag tagit med en kofta att ta på mig på vägen hem om det skulle vara lite svalt!!!!!!! Fast den fick jag verkligen ingen användning för, det var fortfarande 25 grader varmt när vi bröt upp för att åka hem.

Och nu har nedräkningen till min semester börjat, 3 timmar kvar. Och gissa vad............DET REGNAR UTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0