Dag 3

Är lite frusen och känner mig lite matt i kroppen idag, men annars känns det fint. Känslan av att vara en narkoman på avgiftning har försvunnit och nu vill jag bara att kilona ska försvinna med. magen kurrar fortfarande lite ynkligt då och då, men det är inget som stör.

Mamma och pappa kom hem från finland igår och hade med sig lite godsaker. Och jag är djupt tacksam över att jätte chokladkakan fazer blå inte blev inköpt denna gång. För det är något jag i vanliga fall alltid brukar få, men det var bara en kartong (storlek stor) med godis var till barnen och så var det en hel uppsjö av delikata finska korvar. Emil som somnat tidigt i soffan vaknade vid 20-tiden och var lite kurrig i magen festade tacksamt loss på en knäcke macka med tjockt lager av lördagskorv. Själv får jag vänta ett tag innan jag får smaka. Och kartongerna med godis får barnen på lördag då jag och Nicke ändå inte är hemma. För då har han och jag en heldag på tu man hand med shoping. Maait kommer och passar barnen och fyller dom med godis.

I vanliga fall är det alltid hemma hos oss mamma och pappa brukar göra ett stopp på väg hem från båten, men  nu mera bor ju även Maarit i samma kommun och att åka hem till henne är mer "på vägen" och mer lätt tillgängligt, så det var dit de åkte igår. Nicke tog en sväng dit på kvällen och hämtade det som var vårat och lämnade lite pressenter till Maarit. men jag får träffa mina föräldrar nästa helg när det vankas kalas i Morgongåva, någon blir visst 11 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0