Hemma igen

Nu så har vi hittat hem igen från arbetslägret! Ja för att kalla det semester vore ju synd. För på semestern så sliter man inte hund från att man vaknat till att man går och lägger sig som vi har gjort. Nä semester för mig är sol, bad och lata dagar. Vilken tur att nedräkningen nu har börjar för våran "riktiga" semester.

Fast vi har haft det riktigt bra trotts allt jobb, garaget är nu färdigbyggt och skotrarna och kälken och div. annat bråte står på plats där inne. Men nästa gång vi får för oss att bygga något så anlitar vi någon som gör det åt oss.

Vi har haft bra väder och gott om mygg, fast de var inte så värt aggresiva så det blev väldigt få myggbett. Och andra veckan var det precis som om de hade dött av allihopa för då blev det väldigt myggfritt, jätte skönt.

Lite semester hade vi ochså mitt i allt byggande, vi han med två marknader. Vännäs dagarna på väg upp och Gränsmarknaden i Tärnaby besökte vi i hällregn, men med gummistövlar och regnställ så funkade det med.
Och så blev det en dags vandring i den fantastiska fjällnaturen till Gausju sameviste. Det var ca 3 km dit i kuperad terräng och det tog oss två timamr att gå dit och sen var det samma väg tillbaka efter att ha stannat en bra stund och fikat vid kåtorna och fyllt på flaskan och druckit ur kallkällan. Jag var mäkta imponerad av våra barn då de pinnade på själv utan att pipa och gnälla. En fantastisk dag med perfekt väder och inte en mygga under hela dagen. Nästa sommar blir det mere vandring.

I stora drag har det varit bra 2½ veckor uppe i norr och jag får återkomma med mera detaljer och bilder framöver. För nu finns det en hel del måsten att ta tag i  eftersom det är arbetsdag och dagisdag i morgon, som att dricka upp vinet i mitt glas....hehe. Nä hinna få undan lite tvätt, fixa till mig så att jag åter igen kan visa mig bland folk, packa upp det sista, dricka lite mera vin och slutligen komma i säng.

Och i morgon börjar kampen på riktigt!!!!!! Nu är det ju inte länge kvar tills jag ska komma i klänningen och det är ca 7-8 envisa kilon kvar som jag vill bli kvitt. Så f.o.m i morgon är det 14 dagar på helfart med bara soppor, och Nicke hakar på i 7 dagar på helfart och resterande 7 daga på halvfart. Så det kommer att vara en heldel fokus kring det nu ett tag, hoppas satt ni följer med mig på den resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0