Mamma hjärtat värker

Det är perfekt väder för att vara sjuk och bädda ner sig i soffan och kolla på massor av bra film. Men mitt hjärta värker när jag ser på Emil idag. Givetvis hade jag ju hoppatas på att hans vattkoppor skulle bli lika lindriga som Grys, men när jag såg honom i morse så insåg jag att så skulle det inte bli. Det är inga små vattenfyllda blåsor inte utan stora gulaktiga bölder som sitter tätt tätt ihop över hela kroppen, ansiktet ser nästan groteskt ut. I morse hade jag fortfarande hjärta att fotografera honom, men nu gör jag inte ens det. Men han är tappet och duktig och biter ihop, gråter förtvivlat och beklagar sig emellanåt men mesta tiden är han bara så duktig. Skickade i väg Gry och Nicke på lite ärenden under dagen så Emil skulle få vara i fred, för det gör ju inte saken lättare att ha en ettrig lillasyster som retas hela tiden.
Ja så jag gissar att det blir en natt med mycket lite sömn i natt.

Kommentarer
Postat av: Klenis

Jag lider med Emil. När jag var liten o hade vattkoppor fick jag 10000 st medan syrran fick typ 3... taskigt läge. Krya på dig Emil!

2009-06-14 @ 21:00:48
URL: http://bisonoxe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0