Måndag igen

Midsommar helgen rusade förbi och var lite väl kort tycker jag. Men en fantastiskt trevlig helg som bjöd på mycket god mat och dryck, trevligt sällskap och framförallt blandat väder. Jag det var allt från regn till sol på stranden! Tyvärr så låg kameran kvar hemma så det blev inget foto på Maarits fantastiska utstyrsel i raggsockor upp till knäna i gummistövlar och tjocka tumvantar. Vi trottsade vädret och dukade ute i logen, mest för att vi insåg att vi inte skulle få plats inne. Så där ute åt vi både traditionell midsommar lunch med sill och nubbe och på kvällen åkte grillarna fram och fylldes med diverse läckerheter.

Vi var kvar ute i Morgongåva hela helgen och vädret blev bara bättre och bättre och i går var det så fint att vi gick ner till sjön och badade. Ja barnen badade och jag tittade på var väl närmare sanningen. Och Gry är verkligen ingen badkruka, rusade rakt ut i det kalla vattnet och sen satt hon där tills jag sa att hon måste gå upp. Emil var lite mera försiktig men även han var blöt om hela kroppen innan vi gick därifrån. Själv skulle jag aldrig ha badat i den temperaturen!

När vi ätit familjen Johansson ur huset så var det dags att åka hem.

Kommentarer
Postat av: Katja

Bada? Det är ju nästan vinter!

2009-06-23 @ 17:57:38
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Trevlig helg, mestadels iaf :)

Sen finns det ju vissa detaljer som kan diskuteras, bara jag som känner doften av rök?

2009-06-23 @ 22:39:27
URL: http://ekologiska.devote.se
Postat av: Nina

Hanna, jag gillar din anti rök kampanj. Jag hade ett snack med vederbörande i bilen på väg hem jag med och sa att jag tycker att du gjorde helt rätt. Lite tandagnissel hörde jag nog från baksätet, men jag tror att informationen går fram.



Jag tycker att det var en jätte trevlig helg trotts att det var lite förkylningar och sunkigt väder till en början.

2009-06-24 @ 12:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0