Solen tittade fram

Under eftermiddagen sprack den grå himmeln upp och släppte fram solens ljuvliga strålar, och jag kände mig nästan euforiskt lycklig. Hade järna stannat ute längre, men magen kurrade på ett obehagligt sätt och tvingade mig in och laga mat. Det blev kyckling på en bädd av turkisk youhgurt, aivar och vitlök, och nu är magen lugn ett tag till.

Emil frågade mig vad det är för dag i morgon och när jag svarade att det är fredag så såg han lite underfundig ut och sken sen upp och utbrast:
-Då är det nära lördag!
Och såg alldeles lycklig ut. Ja det är nära lördag och det är även nära semester nu. Och hela min kropp skriker efter vila och ledighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0