Älskade vovvov är försvunnen

När Gry föddes så fick hon en pressent av min chef och kollega redan på förlossningen där de två stormade in. Denna pressent var en Bukowski hund som sedan följt Gry vart hon än gått i ur och skur. Ingenting har varit komplett utan hennes älskade vovvov, för det har varit det absolut käraste hon haft. Och att sova utan vovvov har varit helt otänkbart. Och idag har denna kära byracka försvunnit för att aldrig mera återse Gry. Jag har letat och gått flera varv där vart vi gått men utan att hitta den. Så någonstans inne på Biltema i Gustavsberg lämnade Gry och vovvov varandra troligen för alltid. Och det var stora krokodil tårar som föll på min dotters kinder när det gick upp för henne att vovvov var försvunnen på riktigt att jag faktiskt inte hittade den den här gången trotts att jag gick tillbaka och letade. Hon grät och var alldeles olycklig tills jag och Nicke lovade att vi skulle köpa en ny gosing till henne och att hon skulle få välja den själv. Och hon bestämde ganska fort att hon ville ha en kanin. Och vi tänkte att det var bara att gå från affär till affär tills hon hittade DEN rätta kaninen. Inne på Vinn stormarkanad så blev det kärlek vid första ögonkasten mellan en mörkbrun jätte mjuk och fin kanin och Gry och hon var helt övertygad om att den kaninen skulle bli en värdig efterträdare för vovvov och den skulle hon kunna sova med. Få se vad hon säger i kväll när det är dags för natti natti.
Så vi får väl önska vovvov lycka till med vad han än hittar på där ute i Gustavsberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0