Började med att hämta bilen.

Den här dagen började vi med att hämta bilen.....Ja Nicke var inte direkt körduglig i går kväll när vi skulle hem. Vi var på en fantastiskt trevlig middag hemma hos familjen Enbrand. En utsökt parmesanfylld kyckling inlindad i seranoskinka, med basilikasås och sallad, så galet gott. Och ett jätte gott shiraz vin till det som var kvar från nyår. Och eftersom regler är till för att brytas så blev det glass och cholkadpraliner till efterrätt. Och sen var det  melodifestivalens andra chans att bänka sig vid. Och den melodi som hela familjen går och trallar på idag är Tingeling tingeling, så jag tycker nog att den borde få vinna.

Det blev en promenad hem efter melodifestivalens slut, barnen höll sig vakna hela vägen men ingen var svårsövd när de väl kom i säng, inte deras mamma heller. Vaknade 02.00 i Grys säng och kände mig lite ledbruten, tog mig till min egen säng och fortsatte att sova till kl 7.10 då Emil med bestämdhet talade om att det var morgon och att VI sovit klart.

Det var bara att kliva upp och göra lite kaffe och försöka vakna till liv, när vi vaknat så började vi göra lite frukost. Jag gjorde en skink och ost omelett med grönsallad och keso och mera kaffe. När vi var färdig ätna och påklädda så promenerade vi i väg och hämtade bilen, slank in till Enbrands och sa hej och tackade för en trevlig kväll innan vi åkta iväg till Ica Maxi för att proviantera inför veckan.
Barnen vart lite hungriga när vi var där så vi gjorde det lätt för oss och köpte varmkorv till dom innan vi åkte hem. Gry däckade på vägen och rörde knappt en min då vi bäddade ner henne i sängen, Emil satte sig och kolla på film och softade lite medans jag och Nicke käkade lunch. För min del blev det sallad på ägg, skinka, avocado, fetaost och keso.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0