Maarit hämtade!

Ja det blev stor uppståndelse då jag berättade för mina gulliga ungar att moster Maarit skulle hämta dom på dagis igår.
Och Gry blev väl något besviken när de klev av bussen och var hemma!!!!! För när Lenita hämtade så gick de ju hem till Lenita. Så självklart tog hon för givet att de skulle hem till Maarit när hon hämtade. Så lite besviket frågade hon när de klev av:
-Men....var bor du?
Så raskt tog Maarit ett beslut att en dag innom en snar framtid skulle hon hämta barnen och åka hem till henne. Ja just den dagen skulle ju jag och Nicke kunna passa på att åka och kolla på/beställa ringen som jag spanat in.
I övrigt så gick allt smärtfritt trotts att Maarit glömde Grys napp, men efter mycket letande så hittade vi en till hemma och allt blev ljust och vackert och Maarit kunde åka hem med gott samvete.

Själv tillbringade jag eftermiddagen hos tandläkaren och gjorde div. avtryck på mina händer. Och 16 april ska jag tillbaka och hämta bettskenan och betala.........

Och på lördag blir det utflykt till Morgongåva. Barnen har akut brist på och längtan efter mormor och morfar och sina kusiner på landet. Så när jag ringde morfar igår och frågade om vi fick komma hem till dom på lördag och bjuda dom på lunch så tyckte han att det var en fantastiskt bra idé, och sen kanske man får en fika på eftermiddagen hos Johanssons.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0