Somnade gott

Jag var nog ganska trött igår! Nicke var ute med jobbet och jag gick här hemma och gäspade käkarna urt led efter att jag och barnen ätit middag. La mig i soffan och lät barnen leka frisör med mig, en jätte bra lek tycker jag, innan det var dags att borsta tändera och krypa i säng. Eftersom jag var själv att natta barnen så bestämde vi att vi skulle sova alla i min säng, och jag gjorde mig också klar för natten. Barnen valde en bok var som vi skulle läsa och sen släcktes lampan och allt var svart för min del till kl 05.00 i morse, 9 timmar senare.

Vi klev inte upp förrän 7.30 och då hittade vi Nicke sovandes i Emils säng. Hade inte ens hört när han kom hem i natt.
Han den stackaren skulle i väg till jobbet i dag, så vid 8.30 stack han och vi började laga frukost. Lördags frukost är det bästa i matväg på hela veckan. Det blev äggröra med bacon, grönsallad och keso för min del och givetvis en stor kopp kaffe. Och efter att vi ätit våran frukost och fått kläder på oss gick vi ner till affären för att köpa barnens lördagsgodis, själv avstod jag.

Och jag hade en dejt med vågen i morse, och det fortsätter neråt. Men inte så mycket som jag hade hoppats/väntat mig, men besvikelsen över det la sig när jag plockade fram måttbandet och mätte midjemåttet, där var det en klar förbättring från förra veckan.

Och i kväll är vi borbjudna på middag med andrachansen som efterrätt, ska bli så najs.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, jag är ju lite besviken för att inte Lili&Sussie gick vidare, men Sarah kom ju med i alla fall. En tröst.

Ser dessutom i dagens aftonbladet att folk hoppas på Ugglan som vinnare. Vad är det för fel på folk??



Detta med att leka frisör låter underbart skönt. Jag har försökt få Fredrik att gilla den leken, men det går inte så bra. Kanske barnen är lättare att lära ;-)



Puss puss gumman, hoppas du får en bra söndag.

2009-03-08 @ 11:56:03
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0