Våren är på besök

I dag är det riktigt vår mumsigt ute, +10 grader, sol och fågelkvitter, ja nu på eftermiddagen har det tyvärr mulnat på.
Ja man kan ju bara hoppas på att det håller i sig.

På jobbet har jag flyttat in på mitt nya kontor i dag. Och där tänker jag sitta tills någon säger något annat. Kanske blir jag kvar där en dag, en vecka, över sommaren eller för alltid. Och f.o.m i morgon, 1/4 hör jag inte till någon verksamhet utan är ensam överlevare på bemanningscenter. Ja man får väl se när någon ids förbarma sig över mig.

Är så himla hygglo att jag står och lagar mat till min familj, trotts att jag inte ska äta något själv. Började göra renskav när Emil frågade vad det blir till middag. När jag sa renskav med ris så såg han lite lessen ut och försökte med att säga att han inte tycker om det. Fast det vet jag ju att han gör, och när jag grävde lite djupare för att finna anledningen till att han inte ville ha renskav så påminde han mig att jag faktiskt hade lovat igår att det skulle bli fiskbullar i dag. Och när jag tänkte efter så var ju det helt sant. Egentligen ville han ha fiskbullar i går, men Maarit var ju glad om hon slapp det så då lovade jag barnen att de skulle få det i dag. Så det var bara att dra fram en till kastrull och hålla det jag lovat. Så fiskbullar till barnen, renskav till Nicke och en soppa till mig, ja det var fan inte illa .

Kommentarer
Postat av: Katja

Hade jag stått och lagat såna mumsigheter så hade jag ätit båad rätterna själv, pulvertider eller ej :-)

Skönt med jobbet än så länge i alla fall då att du får ha kvar tider osv. Puss och kram

2009-03-31 @ 21:25:46
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0